outscript.blogg.se

Sommaren är här igen

Allmänt Permalink0
Å jag bara njuter. Älskar öppna dörrar, ljumma vindar och barnen som kan gå in och ut som de vill. Att jag sedan spenderade lite för lång tid i solen och därför har en vacker kräftröd bränna på ryggen är en annan femma... Att man aldrig lär sig.

När vi planerat klart för dagen och våra hjärnor kändes en aning dysfunktionella så hämtade vi hem barnen och lät dem bada medan vi körde ett sista ryck och kollade över schemaraderna. Imorgon ska det finskrivas i datorn, kontrollräknas och finslipas och så ska vecka 32 schemaläggas också. Efter det är vi förhoppningsvis klara och så är det bara att hålla tummarna för att alla blir nöjda och glada.

Under kvällen har jag hunnit med ett pass på gymmet för rygg och biceps. Inledde med marklyft och det var härligt att känna att styrkan fortfarande finns där trots diet. Resten av passet bjöd på en grym känsla det också. 

Kvällen avslutades med att vi hämtade hem fyra nya hönor till flocken. Två isbarer, en maran och en wyandotte. Så nu får jag äntligen mina efterlängtade mörkbruna ägg och lite fler gröna och rosa. Hönsen tog det iaf med ro och alla satt och trängdes på översta pinnen. Isbarerna hade samlat ihop sig tillsammans både gamla och nya så de verkar ha koll på vilken ras de tillhör.

Det blir lite ägg ändå trots att tre envisas med att ruva. Snart kommer jag dock sno äggen för dem för de borde kläckas vid det här laget. 

Nu tackar jag för mig, kryper ner i sängen och laddar inför en ny dag.
Till top